Friday, February 12, 2010

PUJIAN DR.MAHATHIR BERI IMPAK BESAR
(TELAH DISIARKAN DALAM AKHBAR UTUSAN MALAYSIA BERTARIKH 12/2/2010)

1. Kegembiraan Tun Dr. Mahathir Mohamad di atas kesungguhan Datuk Seri Najib Tun Razak mempraktikkan corak pentadbiran yang selari dengan kehendak dan kepentingan rakyat adalah amat signifikan dan memberi impak yang cukup besar kepada imej dan gaya kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sejak mengambil alih tampuk pemerintahan Negara.

2. Seperti yang kita sedia maklum, bukan mudah untuk seseorang itu meraih pujian dan penghargaan dari Tun Dr. Mahathir. Beliau yang cukup dikenali dengan pelbagai teguran dan kritikan yang pedas sebelum ini akhirnya melahirkan rasa kegembiraan dengan corak pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

3. Ini adalah kerana kita masih segar dengan segala teguran dan kritikan Tun terhadap pemerintahan yang terdahulu sehinggakan beliau bertindak keluar dari UMNO, parti yang pernah dipimpinnya sendiri.

4. Akibatnya keyakinan dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan juga semakin merudum dan ini dibuktikan melalui Pilihanraya Umum yang ke-12 (PRU 12) yang lalu.

5. Kita percaya pujian ini ikhlas datang dari seorang negarawan yang sentiasa mahu melihat negara ini aman dan makmur serta mampu mencapai Wawasan 2020 yang diilhamkannya.

6. Ini juga sudah pastinya akan membantu menambahkan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan yang ada sekarang seterusnya boleh menarik minat rakyat untuk menyokong segala program dan usaha pembangunan yang hendak dilaksanakan oleh pihak kerajaan.

7. Ternyata kesungguhan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam melaksanakan pelbagai pembaharuan sudah mula menampakkan hasilnya. Pemantapan sistem penyampaian perkhidmatan awam, pengenalan konsep 1Malaysia, NKRA, KPI, Program Juara Rakyat dan kerajinan beliau yang sentiasa turun padang meninjau permasalahan dan kesusahan yang dihadapi oleh rakyat mencerminkan kemampuan dan kehebatan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

8. Gaya kepimpinan beliau jelas sudah mula menarik minat segenap lapisan masyarakat untuk kembali menyokong pihak kerajaan. Buktinya setiap program yang dianjurkan dewasa ini mendapat sambutan yang cukup menggalakkan dari rakyat pelbagai kaum.

9. Rata-rata rakyat Malaysia melahirkan rasa keyakinan dan kepercayaan yang tinggi terhadap kemampuan Datuk Seri Najib Tun Razak memimpin kerajaan dan Negara menuju sebuah Negara yang maju dalam keadaan yang aman dan damai.

10. Semoga pujian dari Tun Dr. Mahathir ini tidak melalaikan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawabnya, sebaliknya pujian ini wajar dilihat sebagai suntikan semangat kepada kerajaan yang ada pada hari ini untuk terus mengorak langkah memacu kegemilangan negara kita.

No comments: